BASF Agricultural Solutions | NL
landschap
BASF Agricultural Solutions | NL

Bayer ondersteunt easyconnect gesloten transfer systeem

1 sep. 2021

In overeenstemming met de inzet van CropLife Europe om een gesloten transfer systeem (CTS) tegen 2030 universeel beschikbaar te maken voor Europese landbouwers en gebruikers, heeft Bayer zich aangesloten bij de industrie groep die het easyconnect gesloten transfer systeem ontwikkelt. Samen met ADAMA, BASF, Belchim Crop Protection, Certis Europe, Corteva Agriscience, FMC Corporation, Nufarm, Rovensa Group en Syngenta zal Bayer het easyconnect systeem op de markt brengen en een overtuigende oplossing bieden die snel, veilig en gemakkelijk is voor landbouwers en gebruikers in Europa. Tegelijkertijd zal Bayer de implementatie van gesloten transfersystemen blijven ondersteunen via commercieel beschikbare oplossingen.

“De easyconnect Werkgroep is verheugd Bayer onder haar leden te mogen verwelkomen en waardeert de bijdrage die haar steun voor het easyconnect-systeem zal leveren aan het bereiken van het doel van universele toegang tot gesloten transfer systemen in Europa, ”legt Louise Brinkworth, Stewardship Leader EMEA, Corteva Agriscience en voorzitter van de stuurgroep easyconnect CTS Werkgroep uit.

“Bayer zet zich in om de implementatie van CTS te promoten om zo de veiligheid van de gebruiker en de bescherming van het milieu tijdens de meng-, laad- en containerspoelfase bij het gebruik van gewasbeschermingsmiddelen verder te verbeteren. In lijn met deze toewijding promoot Bayer al sinds 2014 CTS. Om meer landbouwers nog meer flexibiliteit te bieden, is Bayer verheugd om lid te worden van de Industrie Werk Groep “easyconncect” met als doel de voordelen van deze oplossing te benutten,” legt Fabrice Houdebert, hoofd Regional Marketing EME bij Bayer, uit.

De eerste marktintroductie wordt verwacht in Denemarken en Nederland in 2022, gevolgd door Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in 2023. Andere landen zullen waarschijnlijk volgen.

Het easyconnect systeem is een open technologie die beschikbaar is voor alle geïnteresseerde agrarische partijen. Andere industriële spelers in de agrochemische sector, fabrikanten van apparatuur of nog andere partijen die geïnteresseerd zijn in deelname aan de lancering van easyconnect worden aangemoedigd om contact op te nemen met één van de aangesloten bedrijven.

Voor meer informatie, surf naar onze website www.easyconnect.tech .

Over easyconnect en de easyconnect Werk Groep

Easyconnect is een gesloten transfer systeem (CTS) voor vloeibare gewasbeschermingsmiddelen dat bestaat uit twee componenten: een unieke dop – voor gemonteerd op de containers – en een koppeling. Het maakt het vullen van de veldspuit sneller, gemakkelijker en veiliger dan conventionele methoden. Easyconnect is ontwikkeld door BASF in samenwerking met externe fabrikanten van apparatuur en is toegankelijk voor alle geïnteresseerde partijen in de markt. De easyconnect Werkgroep bestaat uit geïnteresseerde bedrijven die easyconnect in geselecteerde landen testen. Vanaf september 2021, bestaat ze uit ADAMA, BASF, Bayer, Belchim Crop Protection, Certis Europe, Corteva Agriscience, FMC Corporation, Nufarm, Rovensa Group en Syngenta.

Over Bayer

Bayer is een wereldwijde onderneming met kerncompetenties op het gebied van de life sciences gezondheidszorg en voeding. Haar producten en diensten zijn ontworpen om mensen en de planeet te helpen gedijen door inspanningen te ondersteunen om de grote uitdagingen van een groeiende en vergrijzende wereldbevolking het hoofd te bieden. Bayer zet zich in om duurzame ontwikkeling te stimuleren en een positieve impact te genereren met zijn activiteiten. Tegelijkertijd wil de Groep haar verdien vermogen vergroten en waarde creëren door middel van innovatie en groei. Het merk Bayer staat wereldwijd voor vertrouwen, betrouwbaarheid en kwaliteit. In het boekjaar 2020 had de Groep ongeveer 100.000 mensen in dienst en een omzet van 41,4 miljard euro. De R&D-uitgaven voor bijzondere uitgaven bedroegen 4,9 miljard euro. Ga voor meer informatie naar www.bayer.com .

BASF Agro NL